Pozycjonowanie i optymalizacja - usługa dostosowana do Twoich potrzeb
Znamy 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Wilda”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą należytego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, iż rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Huawei P20 niebieski,
– obuwie Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]