Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

29 września 2022

Korzystna oferta PBN znajduje się pod tym linkiem.

By odbiorca spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – użyteczne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bowiem są budowane i administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są przeważnie używane jako element szerokiej strategii marketingowej, co warto mocno zaznaczyć, bo najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon lub adres e-mail i pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil w internetowym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, pomocne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z inwestycjami, medycyną i doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

You May Also Like