Usuwanie linków z Google – bat na ban

13 września 2018

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo działań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem specjaliście.

You May Also Like