Nierzetelne pozycjonowanie – bany i filtry Google

15 grudnia 2018

Budowanie firmowej strony online wymaga jej skutecznego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla internautów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na stronę, kiedy nasze starania wywołują pogwałcenie reguł prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?

Ban od Google stanowi najgorszy rodzaj sankcji, który może spotkać portal w sieci. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacząco utrudnia funkcjonowanie firmy. Po usunięciu witryny odsetek naszych gości momentalnie zmaleje, gdyż gros internautów stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co także negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez załogę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez specjalistyczne systemy.

Czy można zlikwidować bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie nadmiernej ilości odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google należy uprzednio poznać jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie rozprawi się z problemem. Operacja może jednak potrwać nawet pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.