W ostatnim dziesięcioleciu przedmiot ekologii przeobraził się w jednym z nadrzędnych zagadnień, omawianych w debacie publicznej. Konieczność modyfikacji naszego postępowania dotyczącego racjonalnego wykorzystania zasobów Ziemi, krok po kroku przebija się do każdej sfery życia, także do świata marketingu. Teraz zarówno niewielkie firmy, jak i duże koncerny, dążą do tego, żeby stać się eco-friendly. Swoją troskę o ochronę środowiska mogą one zaprezentować klientom w różny sposób, m.in. poprzez stosowanie w działaniach marketingowych eko gadżetów.
Eko gadżety promocyjne – nie tylko z materiałów naturalnych
Ekologiczne gadżety to towary reklamowe, ale wytworzone z materiałów powtórnie przetworzonych albo szybko degradowalnych. Są to również gadżety z naturalnych tekstyliów, które mają praktyczne funkcje i których właściciel nieprędko wyrzuci. Sprawia to, iż ich wykorzystanie w nikłym stopniu wpływa na zaśmiecanie otoczenia. Do grupy ekologicznych gadżetów reklamowych kwalifikuje się też te artykuły, które wytworzono z polipropylenu (PP). Pomimo, iż to polimer, bez trudu poddaje się on recyklingowi, natomiast kiedy staje się to już niemożliwe, w trakcie jego rozpadu nie wytwarzają się szkodliwe gazy.
Ekologiczne gadżety reklamowe – co można kupić?
Można sądzić, że w ofercie hurtowni nieczęsto pojawia się obszerny wybór ekologicznych gadżetów. Nic bardziej mylnego! Już sama oferta odzieży reklamowej jest olbrzymia – nadruki wykonuje się na t-shirtach z bawełny organicznej, w przeróżnych krojach (dziecięcych, męskich i damskich), jak również w dziesiątkach kolorów. Napisy reklamowe umieszczane są na jutowych i bawełnianych torbach, dostępnych w formie klasycznych toreb zakupowych, ale również np. workowych plecaków. Inne rozpowszechnione gadżety tego typu to niewątpliwie długopisy, które mogą być wyprodukowane ze zrolowanego papieru albo z bambusa, saszetki, ekologiczne puszki z biodegradowalnego PLA, jak również papierowe kubki na gorące napoje.