Filtr od Google? – o co w ogóle chodzi??
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na serwisy internetowe, które naruszają opracowane przez Google wytyczne dla webmasterów. Istnieją dwa rodzaje kar – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.